MILUJI PODZIM ... A CO VY ???


Nevím, jestli je to tím, že jsem v říjnu narozená, tak mám k podzimu nějak blíž, ale podzim je opravdu "mým" obdobím. I když si spíš myslím, že podzim může být s přehledem oblíbeným obdobím úplně každého. Až na tu zimu, mlhy a par přeháněk…

Je tolik věcí, co jsou na podzimu úžasné:


1. Čepice
Já osobně bych je nosila pořád, tedy ne v tom největším hice, ale i když jsme byli v létě na vodě a počasí nám moc nepřálo, všichni se mi smáli, že mám v létě kulicha, ale už po prvním dni mi ho záviděli. Je to snad ten nejlepší a nejhřejivější doplněk. Hlavou totiž uniká až 70% tělesného tepla.(Což je prý největší mýtus a popravdě je to prostě běžných 10%, jelikož hlava je 1/10 z celkové plochy těla.)






2. Velké šály
To jsou moji miláčkové číslo 2 hned po čepicích. S těmi už tedy nejsem takový blázen a nosím je opravdu jen na podzim a v zimě, ale ani tak se jich nemůžu nabažit. Mojí nejoblíbenější je teď ta od přítele k narozeninám - oboustranná z NEW YORKERU. A bacha koukala jsem, že už je mají i u vietnamců... je tam sice levnější, ale rozhodně ne tak velká a hlavně nééé tak heboučká. No já tu mojí prostě miluju, jak krásně je velká a dá se do ní zachumlat. 



3.Barevné listí
Je všude a je ho velká spousta. Hraje všemi barvami duhy. To co příroda svede za paletu barev je úplně neskutečný. Nejradši mám, když ho je někde hromada a můžete v ní "plout" nohama, to mě hrozně baví, ale rozhodně už mě pak moc nebaví ho uklízet. =D



4. Svíčky
Jo svíčky jsou věc, u které řeknete, že je celoroční... a jako dekorace asi ano, ale kdo by si v těch ukrutných letních teplotách měl chuť ještě tak zapálit svíčku, která se i bez zapálení div neroztéká. Zato na podzim na to opravdu přijde teprve ta pravá chvíle. 




5.Lampionový průvod
Asi naprosto nejlepší podzimní akce, které byste se měli zúčastnit. Je neskutečně hezký pohled na nepřeberné množství krásně barevných svítících lampionů a lucerniček, stejně tak jako je neskutečným dojmem nadšení dětí z nich, které by se dalo připodobnit k tomu, když pod vánočním stromečkem objevují a rozbalují dárečky.



6.Dýně
Snad ten absolutně nejprofláknutější podzimní plod a stejně tak asi nejlepší a nejvyužívanější. Koho by nebavilo dlabat si dýně. Ať už jen tak či za účelem vydobytí dužnatého vnitřku na vaření. Já osobně jsem zkoušela pouze dýňovou polévku a taky vlastně dýňový kompot. Ten jsem loňský podzim dělala dokonce sama pěkně idylicky na kamnech. A byl tak dobrý, že se na něj všichni s ohromnou chutí vrhli, takže nevydržel snad ani měsíc. Jinak polévkou nepohrdnu nikdy. Ať už si ji dělám sama nebo nedávno na jedné Halloweenské párty... tu můžu vždy a všude celý podzim.





7.Krb/kamna/ohen
Juchuuu konečně zase přichází čas na oheň. Tedy v létě si ho jde také užívat v podání grilu a grilování nebo na přelomu právě s podzimem u opékání špekáčků. Ale já mám nejraději, když se přesuneme dovnitř právě i s ohněm. Díky chladným dnům přichází na pořad taky zabijačky, při kterých se právě roztopí úžasná stará kamna v domě po praprarodičích a šupne se tam ovar a jiné zabijačkové dobroty pěkně do velkých hrnců jako po staru. A večery, kdy se všichni po práci (já teda vždy trochu nezaslouženě, jelikož se toho ve skutečnosti nijak moc neúčastním) přesunou k nám, udělají se topinky a hoduje se tatarák za krásného praskání dříví v krbu. 




8.Mošt
Snad nikdy není víc jablek, jak právě na podzim. A není prostě nic jednoduššího, než je posbírat a vyrazit s nimi do moštárny. Ta chuť za to rozhodně stojí. Oproti ředěným splaškům kupovaným v krabicích je tohle žůžo labůžo s plnou dávkou chuti i vitamínů. Škoda jen, že pokud to nepřevaříte je celkem netrvanlivý a je třeba ho udržovat v chladu a nejlépe do 3-4 dnů spotřebovat.


9.Dušičkáč/konec sezony/zimní sporty
S podzimem přichází i konec "letních" sportů. Většinu závodů máme na jaře přes léto pak týdenní soustředění v Budislavi a na podzim pak ta hrstka zbylých závodů (více na www.obvysocina.cz). K závěru sezony už nějak neodmyslitelně patří právě Dušičkový závod pořádaný chrasteckým oddílem. Tento závod specifický v tom, že má pouze 4 kategorie a všechny jsou na poměrně hodně dlouhé vzdálenosti.
Délky tratí:Kategorie Délka

I 23,0 km
II 13,0 km 
III 7,5 km
IV 3,5 km
Já byla přihlášená původně do II. a Vladík vůbec, jelikož v době přihlašování se obával bolavého kolene. V den závodu bylo ale vše jinak a koleno bylo ready jenže v kategorii II. už nebyla žádná volná mapa a tak jsme to udělali tak, že já se posunula do III. A ještě že to koleno ráno nebolelo, protože bych na II. zřejmě hodně zaplakala, jelikož jsem občas měla co dělat i na trati kategorie III. Jediné štěstí bylo, že v ní byla i Eva a nešla jsem sama v podstatě to jediné mě táhlo vpřed. Nejhorší moment pro mě bylo, když jsem si u 9. kontroly jásala, že do konce už jsou jen 3 kontroly. O to pak bylo horší zjištění, že při otočení mapy se ukázalo, že tyto 3 kontroly jsou ale ještě zatraceně daleko od sebe a zatraceně do kopce. No na konci se nejvíc ukázalo, kdo měl ještě trochu sil a komu už opravdu docházelo + kategorie pro mě... úplně došlo. (více a výsledky zde
www.obchrast.com, mě tam bohužel nenajdete, nějakým zázrakem tam nejsem, ale doběhla jsem hned za Evou)



11. Čaj/caro/kafe
Co jiného v tak chladných dnech na zahřátí, než pořádně horký čaj. Mnozí by řekli kafe, ale to já vůbec nemám ráda. Ta hořká chuť "hmm" nic pro mě... Když už mám pít něco nejvíc podobného kávě, zvolím si caro. Přijde mi mnohem lepší a ne tak hořké a hlavně nemá prostě tu chuť kávy, kterou já vážně nerada. No ale zpět k čaji, který piju nejčastěji. Mým nejoblíbenějším je černý čaj, který však nesmí být žádným 5 minutovým louhákem, jak ze starých bot, ale jen pěkně přelít vodu přes sáček počkat tak 10-15 minut a saček ven. Navíc (co často nikdo nechápe) si do něj s oblibou liji mléko, mám to tak moc ráda a nejvíc mi tak chutná. Jiný čaj si udělám tak max. 2x do roka a nebo na návštěvách a to jen proto, že černý nemají ale nechci být vyvrhel, že si všichni dají kafe a já vůbec nic.





12. Serialy

S podzimem se taky vrací na scénu televizních stanic spousta seriálů či nových pořadů. Nevím, jestli to je tak, že v létě se na televizi asi tolik nekouká nebo jestli si je televize šetří právě na podzim právě kvůli tomu, že se každý při chladných podzimních večerech zachoulí do deky k televizi. Já osobně na seriály koukám stejně mimo televizi, tak je mi jejich záměr vcelku jedno, jediné k čemu si tak pomohli, je, že mě dlouhá letní pauza odradila od toho sledovat tVD. Oproti tomu takové kriminálky na ty si počkám kdykoliv. Seriály jako Mentalista, Beze stopy, Anatomie lži, Kriminálka Miami/Las Vegas/New York či Odložené případy to je prostě moje. <3






13. Hunaté věci/ vrstvení
Stejně tak jako se ráda chumlám do šály, se i ráda chumlám do svetru či deky. Neznám lepší výmluvy než "byla mi zima" poté, když vás mamka načapá uprostřed dne pod peřinou. Stejně tak se chumlám i ven do ohromného cardiganu, parky a šály, je mi v tu chvíli úplně jedno, kde mi co trčí a jak to vypadá, ale mně je krásně heboučce a teplíčko.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

VELIKONOCE