VELIKONOCE

Stejně jako spousta jiných svátků slavených i nekřesťanskou částí české populace jsou i Velikonoce právě křesťanským svátkem. Mezi nimiž jsou prý právě těmi nejvýznamnějšími. Mají připomínat zmrtvýchvstání Ježíše Krista, které mělo nastat tři dny po jeho ukřižování. 
Velikonoce jsou svátkem pohyblivým? Znamená to snad oslavu pohybu? Ne. Jedná se o to že nemají pevné datum jako třeba Vánoce. Určují se podle prvního jarního úplňku a připadají právě na první neděli po něm. Pokud první jarní úplněk připadne na neděli, slaví se Velikonoce až další neděli. Pondělí velikonoční podle těchto pravidel tak může připadnout na den v rozmezí od 23. března do 26. dubna. A právě proto mají tedy každý rok jiné datum. 

Velikonoce prý patří mezi nejoblíbenější svátky ve velké části světa. Jsou to svátky jara, které oslavují probouzení přírody, její plodnost, naději a lásku. Velikonoční zvyky a tradice se lišily vesnici od vesnice a očividně i teď dost liší.
Ani já osobně nespadám do skupiny která má tento svátek v oblibě... Řekla bych už jen tím že jsem holka  tudíž v naší zemi ten kdo zůstane doma a dostane řádně nařezáno pomlázkou.
Ale ani tahle skutečnost mě rozhodně nevede k tomu se jim vyhnout. Naopak mi přijde i zvláštní že například můj přítel ani nemá pomlázku na mamku natož pak by šel někam po vesnici na koledu....?!
Nebo nepřeberné množství snapu či komentářů že ... se holky nenechají mlátit a kluci přeci neseřežou svoje holky...
A OK, ano najde se par individuí kteří třeba do teď neví za jaký konec pomlázku držet a kterým šlehat nebo takový kteří jsou nevybouření a prostě mají potřebu si vybít mužskou dominanci tím že vás seřežou. 
Po pravdě ... u nás bylo dnes co jsem napočítala tak minimálně přes 50 koledníků ... a ANO asi tak od 5 to jakože joo bolelo ale asi tak v tu chvíli a 30 sekund po tom. Prostě většina koledníků naštěstí ví že běžné vyšlehání stačí a není třeba převádět na sílu klepání koberce. A rozhodně mě ani tahle část tohoto zvyku nepřesvědčuje k tomu ho neslavit.

Komentáře